Alla inlägg den 27 februari 2014

Av Sara Jonasson - 27 februari 2014 08:42

Börjar skolan 11.40 idag så då lyxar man till det med spotify, tända ljus och en rejäl frukost!

 

Har redan hunnit tagit ut hästar samt besiktat 360n som fick ombesiktning pga bakskärmen som rostat sönder. Annars var det bara lite små anmärkningar på upphängningar och rost, pärlan min! 


Igår ville jag lyxa till middagen lite, så då inhandlade jag salami från icas nya köttdisk samt ost , oliver och frukt. Det blev som tapas, supergott!

  

Jordgubbar, physalis, vitlöksmarinerade oliver, västerbottenost, brieost, tomat & basilika salami, tryffel salami, parmesan salami och fuet salami. + bubbelvatten ;)


Tänkte ut på brorundan idag innan skolan, men den planen gick i kras när asfalten vart täckt med snö..Skorna tål inte väta och mina nya är lite korta i skaftet så de skaver. Får glädjas åt att jag tog fingret ur röven igårkväll istället då jag tog med mig Linn ut på en rask promenad/joggingtur innan nattningen. Idag ska vi vara med på träningen som Agneta håller i, markarbete/hoppning, spännande!


Tog förresten en långtur i förregår helt för oss själva jag och Linn. Sundsätt-Överberg- järnvägsbanken-torven. Kanske 2-2,5 mil? Tog 3 tim och 20 min. Skrittade hela Sundsättsvägen fram till knättvägen, travade/galopperade hela knätt -och överbergsvägen, skrittade järnvägsbanken. Sen hoppade jag av vid folkets hus och gick/joggade vägen hem. JA, vi var svettiga, men båda var också nöjda och glada. Tappade upp ett varmt skumbad när jag kom hem där jag låg och myste och fick tillbaka värmen, medans Linn fick gå och skrutta i hagen med ulltäcket på sig.

 

Så här ser förresten mina lördagar ut nu för tiden, framför mello! Slutar alltid med att jag vaknar på morgonen dagen efter med håll i hela magen..Missbruk på hög nivå, men säg det inte till någon.. ;) 


Jag kommer senare att lägga upp ett suuuuupersmaskigt recept, men ni får inte veta på vad än ;) I'll be back!


Presentation


Här skriver jag om vad min vardag erbjuder mig och de mina, när mitt liv ger mig tiden och lusten till det. Hästar, lchf baserad kost & hälsa, träning och även en del recept är det som bland annat kommer att toppa rubrikerna, hoppas ni kommer g

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards