Direktlänk till inlägg 28 mars 2014

Igår, idag, imorn..

Av Sara Jonasson - 28 mars 2014 18:23

Sitter och lyssnar på världens gomusik i detta härliga vårväder som ger mig sommarkänslor och känslan av lycka, underbart! Igår började jag ju dagen med att gå till skolläkaren som konstaterade att min låga puls inte var att oroa sig över, att det tydde på att jag var vältränad, hmm tänkte jag, jaja.. ;) Hemma efter skolan käkade jag bullens pilsnerkorv med coleslaw till middag och sedan vidare till stallet och ställde i ordning innan jag for ut på Sveg och umgicks med Linnéa i någon timma. Idag har jag som vanligt bara haft idrott som även som sist var bad, och jääklar vad jobbigt och skönt det var idag! Tog i så hårt med simningen så jag trodde jag skulle spy, men det gick som tur var över. Sån känsla har jag faktiskt aldrig känt, men jag hade fått i mig mycket badvatten samtidigt som jag simmade  och fick då inte nog med syre antar jag därav reaktionen..Efter idrotten så gick jag och mamma och shoppade lite på sveg. Inhandlade bland annat mineralpuder som jag till min otur upptäckte hemma var på tok för mörk för min hy, konstigt eftersom jag provade den i butiken och då tyckte den var perfekt..Ska prova att byta in den på måndag. Utöver ett felköp så köpte jag en pinewood regn/vindjacka som jag inte kunde låta bli att köpa när den var på rea samt att den passade så bra. Så nu har jag bestämt mig för att börja fjällvandra, det kommer bli så kul!! Sen köpte jag även ett hjärtformat "tepåsefat" och lite lösvikts te som blev: ett rött te med smak av rabarber/grädde, ett svart te med smak av gräddkola samt ett till svart te som jag letat i evigheter med otur, nämligen lapsang souchong, ett kinesiskt rökt te. Ååå det är så hiiimla gott!! Det luktar tjära (lite sådär hästigt, skogigt, manligt å gott!?) Men smakar så underbart! Fick smaka det av en vän i höstas och blev helt frälst, har sedan dess letat och letat..tills idag, lycka!

Så nu ska jag bara mysa och må med massa te framöver! 

Imorn äre loppis, fikaförsäljning, träning och städning på Sandbacken med ryttarföreningen som står på schemat hela dagen, som jag sett fram emot i flera veckor nu! Nu ska jag bara fortsätta att må gött med mina sommarkänslor och underbara musik, hare allesammans!

 

Bild lånad från google.se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Jonasson - 26 augusti 2014 14:48


Nu har jag funderat färdigt och så här blir det, ingen mer distanstävling för i år. Tanken är nu att lägga pengarna på MIG SJÄLV och inget annat. Jag känner att det är dags att börja träna mig själv igen, och för att kunna nå den optimala träningen...

Av Sara Jonasson - 11 augusti 2014 19:13


Från att ha haft flera tusen saker att göra, som krävt fler veckors förberedelser och iver till att få det genomfört, till att på bara en dag inte ha någonting att se fram emot..Jaha, nu har jag ju den där flera års efterlängtade rosetten som jag bar...

Av Sara Jonasson - 11 augusti 2014 09:54

Linn har varit fräsch sen sist och svarat bra på träningen så vi chansade och drog iväg på Vasaritten i lördags där vi startade våran första tävlingsklass på 5 mil. Det gjorde vi tydligen helt rätt i med tanke på att vi kom 2:a!! (ganska bra gjort ...

Av Sara Jonasson - 6 juli 2014 11:10

Tog ut och longerade Linn imorse innan hon fick gå ut i hagen, och idag var hon hur fräsch som helst. Hon till och med galopperade och gjorde bocksprång i vänster varv nu. Gjorde böjsprov också och där visade hon inte heller någonting. Så jag har bes...

Av Sara Jonasson - 2 juli 2014 11:28

Sitter i sängen och äter sommarlovsfrukost - jorgubbar, körsbär och banan. Och till det en kopp grönt te med kokosfett i. Pratade med vet i morse som ville komma ut och titta nästa tisdag, tills dess blir det vila och nätterna får hon tillbringa inne...

Presentation


Här skriver jag om vad min vardag erbjuder mig och de mina, när mitt liv ger mig tiden och lusten till det. Hästar, lchf baserad kost & hälsa, träning och även en del recept är det som bland annat kommer att toppa rubrikerna, hoppas ni kommer g

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards