Alla inlägg under mars 2014

Av Sara Jonasson - 28 mars 2014 18:23

Sitter och lyssnar på världens gomusik i detta härliga vårväder som ger mig sommarkänslor och känslan av lycka, underbart! Igår började jag ju dagen med att gå till skolläkaren som konstaterade att min låga puls inte var att oroa sig över, att det tydde på att jag var vältränad, hmm tänkte jag, jaja.. ;) Hemma efter skolan käkade jag bullens pilsnerkorv med coleslaw till middag och sedan vidare till stallet och ställde i ordning innan jag for ut på Sveg och umgicks med Linnéa i någon timma. Idag har jag som vanligt bara haft idrott som även som sist var bad, och jääklar vad jobbigt och skönt det var idag! Tog i så hårt med simningen så jag trodde jag skulle spy, men det gick som tur var över. Sån känsla har jag faktiskt aldrig känt, men jag hade fått i mig mycket badvatten samtidigt som jag simmade  och fick då inte nog med syre antar jag därav reaktionen..Efter idrotten så gick jag och mamma och shoppade lite på sveg. Inhandlade bland annat mineralpuder som jag till min otur upptäckte hemma var på tok för mörk för min hy, konstigt eftersom jag provade den i butiken och då tyckte den var perfekt..Ska prova att byta in den på måndag. Utöver ett felköp så köpte jag en pinewood regn/vindjacka som jag inte kunde låta bli att köpa när den var på rea samt att den passade så bra. Så nu har jag bestämt mig för att börja fjällvandra, det kommer bli så kul!! Sen köpte jag även ett hjärtformat "tepåsefat" och lite lösvikts te som blev: ett rött te med smak av rabarber/grädde, ett svart te med smak av gräddkola samt ett till svart te som jag letat i evigheter med otur, nämligen lapsang souchong, ett kinesiskt rökt te. Ååå det är så hiiimla gott!! Det luktar tjära (lite sådär hästigt, skogigt, manligt å gott!?) Men smakar så underbart! Fick smaka det av en vän i höstas och blev helt frälst, har sedan dess letat och letat..tills idag, lycka!

Så nu ska jag bara mysa och må med massa te framöver! 

Imorn äre loppis, fikaförsäljning, träning och städning på Sandbacken med ryttarföreningen som står på schemat hela dagen, som jag sett fram emot i flera veckor nu! Nu ska jag bara fortsätta att må gött med mina sommarkänslor och underbara musik, hare allesammans!

 

Bild lånad från google.se

Av Sara Jonasson - 26 mars 2014 18:52

Idag tog vi solvädret med oss på tur till härliga Ytterberg och skrittade i backarna där jag och Linn. Kan faktiskt känna hur det svider lite i ansiktet nu, så underbar sol har vi i Sveg! På vägen hem från ytterberg i skoterspåret lossnade nästa sko, vilket ändå var väntat med tanke på att hon gått med samma mundering i 8 veckor nu. Men hovis hade inte tiden att göra en helskoning igår så han kommer igen på onsdag och fixar allt till rätta igen. Tills dess blir det en hel lugn vecka. Bara psysisk träning som övningar med pressening osv och kanske lite longering på bra underlag. vilket blir bra för min del också eftersom min röv är en pina som behöver vila nu..Det är inte bara fördelar med att gå ner i vikt har jag märkt, stötdämpningen finns inte lika tydligt längre, känns snarare kantigt. Usch, blir äcklad när jag känner hur sittbenen och lårbenen verkligen gnussar i sadeln, usch usch usch riktigt äckligt otäckt! Menmen, får se till att skaffa en rejäl fårskinssits och dessutom gnussa arslet i potatismjöl innan ridning så kanske ett under sker ;) För jag vägrar gå upp ett kilo till! Ställde mig förresten på vågen i morse och insåg att jag nått min första målvikt som jag satte när jag började min nya livsstil. Men, jag är inte helt nöjd än, 5 kg till och sen kan jag nog kanske, kanske andas i ett par jeans, men bara kanske..

Hur som helst, kom tillbaka till stallet efter 2 timmar och 25 min i ridspåret, slängde jag i mig smörgås, ägg och ananas till lunch innan jag stack iväg till nästa stall och gjorde iordning Cashen för Helenträning. Vilket var sjukt kul att få se på, hur lätt en del kan få det att se ut när dom rider och får hästen att gå i perfekt form. Så jag passade på att boka in mig och Linn för träning för Helen nästa fredag, mycket spännande! Nu ska jag mula i mig lchf-kladdkaka och inte göra ett skit mer idag, bara njuta av mina underbara ridsår och somna en timme för tidigt så jag inte hinner med att duscha! Skämt å sido ;) Nä okejdå seriöst..

Imorn börjar jag inte fören 11.40, fast ska träffa skolläkaren innan dess och kolla närmare på min för låga puls, så får hoppas det ser bra ut och inte är nå tok på gång! Nu är jag trött, ha en bra onsdagskväll alles!


 

Tänkte faktiskt ta ett kort på Linn och den fina utsikten från Ytterberg idag men det sket sig när telefonens batteri inte kunde hålla ut. Får lära mig att ta med kameran istället från och med nu!

Av Sara Jonasson - 25 mars 2014 21:10

Galen häst som tog över Linn idag..Hade borstat hela henne från topp till tå värsta noga innan jag ställde in henne i boxen i väntan på hovis. Hade alla dörrar i stallet öppna inklusive boxdörren samtidigt som jag står och sopar i stallet. Hör hur hon tar några långsamma steg framåt men förstår att hon bara är nyfiken på vad jag håller på med och fortsätter med sopandet tills jag hör hur hon verkligen tar sats och tar galoppen med sig ut på skitstacken..suck. Går efter med grimman och hon sticker då förstås i all världens fart in i grannhagen där hon bockar, sparkar bakut, rullar sig, rejsar, halkar, pustar, och ja allt det där..Galopperade FORT med svansen hööööögt buren, trodde jag hade förväxlat henne med ett fullblod, men icke. Snacka om vårkänslor! Haha, jag stängde grinden och gick in i hagen, då springer hon runt mig och tror sig kunna sticka ut, men icke, för där var det stängt ;) Så då kom hon väl krypandes tillbaka igen ändårå. Lilla sötnosen..Efter att hovis varit ut och slagit på en ny sko så skrittade vi sommarstigen-biologiska-ljusnan, sen var hon nöjd :) Imorn står en långttur på schemat, vet dock inte vart än men det lutar mot dammenrundan. Men nu är jag dödstrött och tänker faktiskt säga godnatt.


 

Av Sara Jonasson - 24 mars 2014 18:48

 

Hemkommen från stallet där jag fick borsta så armarna värkte och halva Linn låg på golvet..Så mycket hår det finns, uläääh...Men längtar så mycket efter sommarhästen som gömmer sig där inne i pälsbollen, det är då man får se hur hästen egentligen ser ut och hur vinterns träning har satt sig, minst sagt spännande! Jag längtar efter att få ligga ute i kvällssolen och titta på när hon går lös och betar på stallplanen, längtar efter att få duscha henne, att kunna rida i lätta kläder och att kunna rida på bra underlag, längar efter att få bada med henne och ta massa underbara foton..Grilla massa gott och må gott i stallet tillsammans med hästar och vänner. Sommaren skynda på nu, vill inte vänta längre!


Hur som helst, när jag kom hem från stallet så hade mamma gjort värsta goda tacogratängen, snacka om att den satte sig gött i kistan! Så nu ska jag inte göra ett smack mer ikväll. Imorn ska jag äntligen få rida, tack och lov! Hovslagaren kommer att infinna sig imorn eftermiddag, lagomt efter skolan. Blir dock en lugn tur men ändå. Och tyvärr så blev hoppträningen på torsdag inställd, slet av mig håret lite när jag såg det eftersom man får vänta 2 veckor till tills nästa gång och då lär jag ligga döende i mensvärk, suck..Aja, får se till att träna hoppningen på egen hand ;)

 

Av Sara Jonasson - 24 mars 2014 18:39

 

Så himla snyggt med svarta sportkläder och rosa detaljer, det är bara så jag!

Skulle lätt springa omkring på Sveg i dom här kläderna, bara för att få visa upp mig liksom ;)

Presentation


Här skriver jag om vad min vardag erbjuder mig och de mina, när mitt liv ger mig tiden och lusten till det. Hästar, lchf baserad kost & hälsa, träning och även en del recept är det som bland annat kommer att toppa rubrikerna, hoppas ni kommer g

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards