Direktlänk till inlägg 5 maj 2014

Uppdatering

Av Sara Jonasson - 5 maj 2014 14:12

Vill bara förklara varför jag lagt bloggandet på hyllan.. Jag saknar internet där jag bor med min kille, vi har försökt fixa detta men utan framgång tyvärr. Blogga via mobilen är inget jag tänker orka ägna tid till heller tyvärr, dessutom kostar det mig mer än nödvändigt.


Jag kan passa på att uppdatera er om mitt liv just nu iaf när jag ändå sitter här. Min tamråtta Asta fick somna in den 7 April pga tumören som växte sig stor och mycoplasman som besvärade henne..Det var jätte tungt för mig i flera dagar, jag grät flera veckor innan hon fick somna och grät flera dagar efter. Känslan av att begrava sitt egna husdjur är hemsk, att gräva ner henne i jorden och lämna henne där för att hon sedan ska jämnas ut med jorden..Det är så sorligt. Men det enda rätta, nu känns det skönt i hjärtat att veta att hon inte lider, hon mår ju inte dåligt av att få sova stillsamt direkt. Och för drygt en vecka sedan hade jag bestämt mig för att lägga råtteriet åt sidan för att slippa ha dåligt samvete för deras hälsa osv. Så jag och Linas åkte till Mora den lördagen för att bara åka bort över dagen och göra annat. Hem kom vi med 3 ungråttor..Disa, Siv och Luna heter dom, och är hur fina som helst! Lite skygga och försiktiga men framsteg sker varje dag. Lite annat än vad jag hade planerat men Linas ville så gärna ha med sig dom hem och jag är knappst svårövertalad på den fronten.


Hade även inställningen att åka iväg på Torsåkersritten den 25 Maj men det sket sig då grundvaccinering av Linn saknades..Så nu är hon under igångsättning ifrån fällningsvilan (skavkänslig som tusan) samt får grundvaccing. Jag vänder på varje liten slant och sparar allt, med inställningen att åka på A9-ritten istället den 7 Juni då vaccineringen är klar samt att vi hunnit träna oss lite. Så here we go and wish us luck! Nu måste jag sticka för Linas stressar mig. Ska tillstallet och träna träna träna en jättepigg och glad häst!

 
 
Alvis

Alvis

5 maj 2014 15:45

Hej! Vilken jättefin och läsvärd blogg du har, Verkligen! :)

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två.

Vem vet, min blogg kanske är något i din smak? KOLLA GÄRNA!!

Ha en bra dag, Kram! ^^

http://PeaceOfLove.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Jonasson - 26 augusti 2014 14:48


Nu har jag funderat färdigt och så här blir det, ingen mer distanstävling för i år. Tanken är nu att lägga pengarna på MIG SJÄLV och inget annat. Jag känner att det är dags att börja träna mig själv igen, och för att kunna nå den optimala träningen...

Av Sara Jonasson - 11 augusti 2014 19:13


Från att ha haft flera tusen saker att göra, som krävt fler veckors förberedelser och iver till att få det genomfört, till att på bara en dag inte ha någonting att se fram emot..Jaha, nu har jag ju den där flera års efterlängtade rosetten som jag bar...

Av Sara Jonasson - 11 augusti 2014 09:54

Linn har varit fräsch sen sist och svarat bra på träningen så vi chansade och drog iväg på Vasaritten i lördags där vi startade våran första tävlingsklass på 5 mil. Det gjorde vi tydligen helt rätt i med tanke på att vi kom 2:a!! (ganska bra gjort ...

Av Sara Jonasson - 6 juli 2014 11:10

Tog ut och longerade Linn imorse innan hon fick gå ut i hagen, och idag var hon hur fräsch som helst. Hon till och med galopperade och gjorde bocksprång i vänster varv nu. Gjorde böjsprov också och där visade hon inte heller någonting. Så jag har bes...

Av Sara Jonasson - 2 juli 2014 11:28

Sitter i sängen och äter sommarlovsfrukost - jorgubbar, körsbär och banan. Och till det en kopp grönt te med kokosfett i. Pratade med vet i morse som ville komma ut och titta nästa tisdag, tills dess blir det vila och nätterna får hon tillbringa inne...

Presentation


Här skriver jag om vad min vardag erbjuder mig och de mina, när mitt liv ger mig tiden och lusten till det. Hästar, lchf baserad kost & hälsa, träning och även en del recept är det som bland annat kommer att toppa rubrikerna, hoppas ni kommer g

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards