Alla inlägg under maj 2014

Av Sara Jonasson - 28 maj 2014 11:45

3,5 mil gjorda på hästryggen igår med medelhastigheten 12,3 km/h, med upp och nedvarvning inräknat. Det blev sista långa turen innan tävlingen. Precis, vi har bokat tävling den 7 Juni som blir A9-ritten i Kristinehamn. Det blir våran andra Clear Round som jag hoppas att vi blir godkända på så vi kan rida T50 på Vasan i augusti. Allt är inhandlat och klart förutom mat och boende som jag ska boka i slutet av veckan. Täcken och schabrak ska tvättas också och även så Linn. Sen är vi så gott som ready! På lördag flyttar vi till nya stallet också vilket känns så otroligt skönt!

 

Av Sara Jonasson - 5 maj 2014 14:12

Vill bara förklara varför jag lagt bloggandet på hyllan.. Jag saknar internet där jag bor med min kille, vi har försökt fixa detta men utan framgång tyvärr. Blogga via mobilen är inget jag tänker orka ägna tid till heller tyvärr, dessutom kostar det mig mer än nödvändigt.


Jag kan passa på att uppdatera er om mitt liv just nu iaf när jag ändå sitter här. Min tamråtta Asta fick somna in den 7 April pga tumören som växte sig stor och mycoplasman som besvärade henne..Det var jätte tungt för mig i flera dagar, jag grät flera veckor innan hon fick somna och grät flera dagar efter. Känslan av att begrava sitt egna husdjur är hemsk, att gräva ner henne i jorden och lämna henne där för att hon sedan ska jämnas ut med jorden..Det är så sorligt. Men det enda rätta, nu känns det skönt i hjärtat att veta att hon inte lider, hon mår ju inte dåligt av att få sova stillsamt direkt. Och för drygt en vecka sedan hade jag bestämt mig för att lägga råtteriet åt sidan för att slippa ha dåligt samvete för deras hälsa osv. Så jag och Linas åkte till Mora den lördagen för att bara åka bort över dagen och göra annat. Hem kom vi med 3 ungråttor..Disa, Siv och Luna heter dom, och är hur fina som helst! Lite skygga och försiktiga men framsteg sker varje dag. Lite annat än vad jag hade planerat men Linas ville så gärna ha med sig dom hem och jag är knappst svårövertalad på den fronten.


Hade även inställningen att åka iväg på Torsåkersritten den 25 Maj men det sket sig då grundvaccinering av Linn saknades..Så nu är hon under igångsättning ifrån fällningsvilan (skavkänslig som tusan) samt får grundvaccing. Jag vänder på varje liten slant och sparar allt, med inställningen att åka på A9-ritten istället den 7 Juni då vaccineringen är klar samt att vi hunnit träna oss lite. Så here we go and wish us luck! Nu måste jag sticka för Linas stressar mig. Ska tillstallet och träna träna träna en jättepigg och glad häst!

Presentation


Här skriver jag om vad min vardag erbjuder mig och de mina, när mitt liv ger mig tiden och lusten till det. Hästar, lchf baserad kost & hälsa, träning och även en del recept är det som bland annat kommer att toppa rubrikerna, hoppas ni kommer g

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards