Direktlänk till inlägg 30 juni 2014

Hästar, hästar och mera hästar.

Av Sara Jonasson - 30 juni 2014 15:18

Ska slänga mig i duschen innan jag inväntar Linas så att vi kan åka till stallet och checka Linn och Fanatic. Sen käka någon middag innan vi bläser över till nästa stall för att lära in nya rutiner. (är hästvakt denna vecka åt två hästar utöver Linn, en bekant och en helt främmande.) Känns superkul att få göra något nytt och att det finns personer som vågar lämna ansvaret av deras ögonstenar i ens händer, känns alltid lite stort och ärofyllt sådär för det måste ju ändå betyda att man inte är helt kass i det man gör! ;)


Jag har förresten nyss suttit i telefon med veterinären ang Linns svullnad som kommer och går på ena framkotan..Ska prata vidare med en annan mer hästkunnig veterinär på onsdag och tills dess har jag bestämt att hon får vila från ridningen, fortsätta gå in och sova på nätterna samt bli smord med kylgel och kanske lindad med BoT. Bara att vänta och se och hoppas på det bästa..Hon är ju trots allt inte varm eller halt så någon större skada borde i varje fall inte vara skedd, ÄN. Så utifall det skulle vara något på tok så får hon därför vila ifrån ridningen så att det inte förvärras vad det nu än må vara. Lite gallig/svullen har hon alltid vart när hon tex stått inne en natt, men då har det gått ner sig vid rörelse vilket är helt ofarligt och normalt, men nu är det en främmande knöl som beter sig tvärtom och det talar ju om att något inte är som det ska. -Alltså den svullnar vid träning och går ner sig vid vila. Jag tror att det är sedan hon vrickade sig ute på distansbanan..Att vrickningen orsakat något som inte blivit återställt varav den på något sätt drar åt sig vätska under träning..Vad vet jag..?? Vad det än är så hoppas jag att det inte är någon större skada som kommer att påverka våran träning/tävling framöver, men framförallt att det inte kommer att påvera Linn i hennes sätt att leva. Nu är det bara att hoppas och sen se. Älskade lilla pluttan!


Annars är det bara bra med henne, trivs i sitt nya stall med sina nya kamrater och fick idag på sig nya skor med massa svets som min älskade pojkvän lagt på. Till min förvåning fanns det faktiskt ganska många millimetrar kvar av skorna den här gången efter prick 4 veckor..(trots ingen pålagd svets) Förra sommarn höll de i 3 veckor, men sen var det knivblad och halva öppna trakter..Kan förmodligen vara att vi har en vettigare hovslagare nu som vet hur det ska verkas? Nu har hon ändå massor av svets på sina nya skor så att hon ska klara 5 veckor innan nästa skoning, är det tänkt iaf..Eftersom det skulle bli hårdare träning innan ritten samt att en ny skoning sker några dagar innan ritten. Om det nu blir någon träning/tävling dvs..Jag tänker inte tänka positivt för då kan det i slutändan betyda besvikelse. Bättre att ha en taskig inställning så kan man inte annat än bli lättad sen. Lite så tänker jag, att man får räkna med det värsta ibland för att det sedan ska kännas bättre. 

 

Älskar den här bilden på oss, den är så rofylld och kravlös..Det syns också stor skillnad på mitt utséende då mot för nu. Där var man minst 14 kg tyngre, översminkad och piercad..Och än har bara ett år passerat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Jonasson - 26 augusti 2014 14:48


Nu har jag funderat färdigt och så här blir det, ingen mer distanstävling för i år. Tanken är nu att lägga pengarna på MIG SJÄLV och inget annat. Jag känner att det är dags att börja träna mig själv igen, och för att kunna nå den optimala träningen...

Av Sara Jonasson - 11 augusti 2014 19:13


Från att ha haft flera tusen saker att göra, som krävt fler veckors förberedelser och iver till att få det genomfört, till att på bara en dag inte ha någonting att se fram emot..Jaha, nu har jag ju den där flera års efterlängtade rosetten som jag bar...

Av Sara Jonasson - 11 augusti 2014 09:54

Linn har varit fräsch sen sist och svarat bra på träningen så vi chansade och drog iväg på Vasaritten i lördags där vi startade våran första tävlingsklass på 5 mil. Det gjorde vi tydligen helt rätt i med tanke på att vi kom 2:a!! (ganska bra gjort ...

Av Sara Jonasson - 6 juli 2014 11:10

Tog ut och longerade Linn imorse innan hon fick gå ut i hagen, och idag var hon hur fräsch som helst. Hon till och med galopperade och gjorde bocksprång i vänster varv nu. Gjorde böjsprov också och där visade hon inte heller någonting. Så jag har bes...

Av Sara Jonasson - 2 juli 2014 11:28

Sitter i sängen och äter sommarlovsfrukost - jorgubbar, körsbär och banan. Och till det en kopp grönt te med kokosfett i. Pratade med vet i morse som ville komma ut och titta nästa tisdag, tills dess blir det vila och nätterna får hon tillbringa inne...

Presentation


Här skriver jag om vad min vardag erbjuder mig och de mina, när mitt liv ger mig tiden och lusten till det. Hästar, lchf baserad kost & hälsa, träning och även en del recept är det som bland annat kommer att toppa rubrikerna, hoppas ni kommer g

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards