Alla inlägg den 9 februari 2014

Av Sara Jonasson - 9 februari 2014 17:33

 

Paleo-våfflor  4-6 st


4 ägg

4 msk kokosmjöl

4 msk kokosmjölk

2 msk kokosolja

1 banan

1 tsk bakpulver

½ tsk vaniljpulver

1 msk kanel


Stavmixa allt och grädda i våffeljärn, toppa sedan våfflorna med kokosgrädde och bär eller vad du själv vill ha.


Provade nyss dessa men det var inte alls något för mig, sötman gjorde att det åkte hiss i halsen..Har heller aldrig vart ett fan av våfflor men tänkte att dessa kan vara värda att prova..Nej, det får nog bli en omelett till middag idag istället helt enkelt med brie och salami. Men tycker man om sötma så ska man absolut prova, kanske inte till middag, men som lunch eller mellanmål är de säkert kalas! :)

Undra om man ska ta och baka något kanske.. Lchf-Fröknäcke får det isåfall bli! 

Av Sara Jonasson - 9 februari 2014 08:23

Alltså..Sanna Nielssen? VAD hände..!? JAG röstade på den människan igår. Har aldrig gillat hennes vibratoröst men igår märktes den knappt, och på de ställen hon väl vibrerade så passade det ändå in i låten. Jag tror att med den låten kan hon vinna eurovision, den är riktigt bra. Har lyssnat på den hela morgonen med gåshud på hela kroppen. hihi.

Förutom henne så röstade jag även på Panetoz som även dom gjorde mig helt nykär och lycklig i hela kroppen!


Och från det ena till det andra, herregud vilken mardröm jag drabbades av inatt..Drömde att jag mulade i mig formfranska och chipshjärtan och att jag även gav Asta chipshjärtan, huuuvva!! Var helt förstörd när jag vaknade men blev så lättad när jag insåg att det var dröm. Det är inte första gången jag drabbas av den typen av mardröm..För mig finns det inte en chans i världen att jag skulle stoppa i mig något sånt, man har blivit smartare än så. Om inte jag tar hand om min egna kropp, vem ska då göra det? Ingen annan kan ju sköta den direkt..Tanken av vad som händer med bröd, eller mjölprodukter i huvudtaget, i magen totalt äcklar mig. ALDRIG mer liksom. Det är så skönt att ha lyckats ändrat livsstil till det hälsosamma. Tack mig själv för att du nånstans insåg ditt eget bästa, jag älskar ditt nya jag! 


 


 

Och med dessa vidriga bilder så säger jag usch, fy och blä, gör mig en morgonsmoothie och drar sedan ut på en prommis med musik i öronen. 


Presentation


Här skriver jag om vad min vardag erbjuder mig och de mina, när mitt liv ger mig tiden och lusten till det. Hästar, lchf baserad kost & hälsa, träning och även en del recept är det som bland annat kommer att toppa rubrikerna, hoppas ni kommer g

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards