Alla inlägg den 21 januari 2014

Av Sara Jonasson - 21 januari 2014 19:33

Har nyss bakat ägg -och mjölkfria chokladmuffins med chokladfrosting som jag har valt att kalla kärleksmuffins, de vart jätte goda! (recept längre ner i detta inlägget) Dock väääldigt onyttiga så jag nöjde mig med en halv muffin, resten får brorsan och killen äta :)

Börjar förresten på och bli förkyld, halsen känns tjock och öm och huvudet tungt och värker..samt lite småslö i hela kroppen. Såna här gånger är det surt att ha pojkvän (eftersom det är han som smittat mig, den jäkeln!) för man har aldrig varken tid eller lust att vara sjuk, men det är ju bara att acceptera. Tänkte hoppa med linn på sandbacken imorn med Lisette och Mc, men vi får väl se hur det blir med det nu då..Sitter just nu och försöker kurera halsen med en stor kopp chai-te och honung. Nu ska vi bara åka med ett gäng muffins till min kära broder, sen säger jag tack och godnatt för idag.

   

Recept på ägg & mjölkfria



  kärleksmuffins  


4 dl vetemjöl

1 dl kakao

3 dl strösocker

2 tsk bakpulver

2 tsk vaniljsocker

2 ½ dl vatten

75 g smält smör eller margarin


Blanda alla torra ingredienser och tillsätt sedan vatten + smör/margarin, blanda och häll upp i muffinsformar. Grädda i 225 grader i 15-20 min beroende på storlek. (Denna satsen blir ca 10 st stora muffins)


Frosting: (på ett ungefär, mätte aldrig upp, så var försiktig med vattnet)

2 dl florsocker

2-3 msk kakao

2-3 msk vatten

3 msk smör/margarin


Toppa med kokos och ett fryst hallon, eller varför inte skivad banan eller färska jordgubbar? Muuuuums!

Presentation


Här skriver jag om vad min vardag erbjuder mig och de mina, när mitt liv ger mig tiden och lusten till det. Hästar, lchf baserad kost & hälsa, träning och även en del recept är det som bland annat kommer att toppa rubrikerna, hoppas ni kommer g

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards