Alla inlägg den 17 januari 2014

Av Sara Jonasson - 17 januari 2014 17:48

 

Det vart en ridtur igår iallafall, kunde inte motstå..Så vi red 1,5 mil i snitt 10 km/h. En lagom tur, tanken slog mig att vi skulle skritta fort genom hela rundan men det hade hunnit blivit mörkt då, och utan reflexer och pannlampa så sket jag i det och lät henne ligga och rulla på i behagligt tempo. Snöade gjorde det och hyfsat djup snö nästan hela rundan, vilket var helt underbart, men tanken har slagit mig! Huuuur i hela världen har jag kunnat rida i ur och skur i alla dessa år, utan en buff?! Sån grymt bra uppfinning! Inte för att jag klagade innan jag började använda buff, men nu när jag väl börjat kommer jag aldrig sluta, det är som distansridbyxor i princip, dom är så sköna att man ibland glömmer att man har de på sig och jag kommer aaaaaldrig i hela mitt liv tränga mig in i ett par vanliga hårda ridbyxor igen! Okejdå, men endast vid undantagsfall, som tex hopptävling el liknande..OM jag nu kommer delta i en sån någon gång!?  


Hur som haver, idag har jag vart på lacken på praktik med Jenkish och vi har ägnat hela dagen åt att slipa ner och målat billyften som nu är helt aaaawsomesnygg! Dock inte klar än, vi ska fortsätta med resten på måndag. Men jag har haft en asbra och rolig praktikdag, det bästa är när man får anstränga sig och jobba, istället för att bara få sitta och titta..Som man får på en del ställen.


Ikväll vet jag inte vad som händer, mer än att jag ska mocka skit och natta hästarna och kanske ta mig ett skumbad eller en behövlig dusch, har orange färg i hela håret..Fast, en skål popcorn, en skål russin och skuren salami är det som lockar mest ikväll iaf, matglad som man är!   

Presentation


Här skriver jag om vad min vardag erbjuder mig och de mina, när mitt liv ger mig tiden och lusten till det. Hästar, lchf baserad kost & hälsa, träning och även en del recept är det som bland annat kommer att toppa rubrikerna, hoppas ni kommer g

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards