Direktlänk till inlägg 29 januari 2014

Uppdatering

Av Sara Jonasson - 29 januari 2014 14:39

Har inte haft tid att blogga något den senaste veckan, men nu ska en uppdatering ske!


Helgen har vart helt underbar, den bästa på länge, eller någonsin kanske. Den har vart så lugn och skön. Jag och Linas åkte till Funäs över helgen där vi bara tog det lugnt och hade det gött. Kom dit på fredagkvällen, då käkade vi på pizzerian bredvid konsum där jag som så vanligt tog en kebabsallad, sen handlade vi lite popcorn och russin till kvällen som spenderades framför tvn. Men innan det så åkte vi bland annat till Hamra där han hälsade på en vän. På lördagen tog vi 740n ut på sjön och sladdade, vi fick soppatorsk en gång och två avkörningar varav den ena var min som fick dras lös med bil..hi hi. Sen vart vi bjudna på lunch hos Jonny, fläskfilé med banan i sås, gött som tusan. Sen drog vi vidare hemöver där vi kollade lite på tv och slappade innan vi drog på affärn och handlade ingredienser till min indiska kycklinggryta. Inte långt därefter slocknade vi båda två med paltkoma. På söndagen åt vi frukost, städade lägenheten och packade alla grejer in i bilden innan vi drog på affärn och handlade lite mat. Sen tog vi en spontanfika uppe på loftet innan vi fortsatte med en spontantripp till Norska gränsen. Vände sedan och åkte in i Hamra där vi hälsade på lite och kikade i skidshopen innan vi fortsatte resan hem till Sveg igen. Väl hemma åkte jag och hälsade på Alva en sväng.


På Måndagen känndes det som att jag låg på dödsbädden så då ryckte världens bästa kille ut och fixade i ordning i stallet åt mig och Linn, hur många killar i världen skulle gjort det? Guuuuld värt! Hem kom han sedan med en stoooor oöppnad vattenmelon som jag längtat efter och som jag som tur var fick behålla i magen! På tisdagen åkte vi skoter ut till Oves stuga där vi grillade fläskfilé till lunch samt hälsade på mormor och Henry på hemvägen sen. Till middag gjorde vi tacos och inte långt därefter somnade jag för kvällen i paltkoma som man alltid lyckas få av tacos?!...Och Idag har jag spenderat dagen i stallet, det blev en ridtur med Kerstin och Mirja på sandvägarna och vi avslutade ridturen på sandbacken innan vi red hemöver igen. Linn tyckte det var skittråkigt att trava sakta bakom de andra så hon passade på att bocka som en tok istället men sen gick hon som avslut jätte fint på sandbacken och jag tycker nog att hon går bäst på hackamoret där hon slipper ligga och TOKTUGGA och sänka ner huvudet till backen för att "slippa" bettet, så hon kan tänka på annat, ibland kanske hon hinner med att tänka på lite väl mycket annat och kommer lite enklare undan med vissa grejer, eller nja inte undan men hon vågar prova mer iaf ;) Nu ska jag göra mig i ordning, sätta mig ner och skriva recept och inköpslista samt matsedel. Imorn kommer hovslagaren och tänkte försöka hinna med en rejälare tur efter det. Pratade nyss med mamma och på freda ser det ut som att det blir gym, för första gången sedan 1½ månad sen, DET KOMMER BLI SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT!!! (med träningsvärk som heter duga..) Hej så länge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Jonasson - 26 augusti 2014 14:48


Nu har jag funderat färdigt och så här blir det, ingen mer distanstävling för i år. Tanken är nu att lägga pengarna på MIG SJÄLV och inget annat. Jag känner att det är dags att börja träna mig själv igen, och för att kunna nå den optimala träningen...

Av Sara Jonasson - 11 augusti 2014 19:13


Från att ha haft flera tusen saker att göra, som krävt fler veckors förberedelser och iver till att få det genomfört, till att på bara en dag inte ha någonting att se fram emot..Jaha, nu har jag ju den där flera års efterlängtade rosetten som jag bar...

Av Sara Jonasson - 11 augusti 2014 09:54

Linn har varit fräsch sen sist och svarat bra på träningen så vi chansade och drog iväg på Vasaritten i lördags där vi startade våran första tävlingsklass på 5 mil. Det gjorde vi tydligen helt rätt i med tanke på att vi kom 2:a!! (ganska bra gjort ...

Av Sara Jonasson - 6 juli 2014 11:10

Tog ut och longerade Linn imorse innan hon fick gå ut i hagen, och idag var hon hur fräsch som helst. Hon till och med galopperade och gjorde bocksprång i vänster varv nu. Gjorde böjsprov också och där visade hon inte heller någonting. Så jag har bes...

Av Sara Jonasson - 2 juli 2014 11:28

Sitter i sängen och äter sommarlovsfrukost - jorgubbar, körsbär och banan. Och till det en kopp grönt te med kokosfett i. Pratade med vet i morse som ville komma ut och titta nästa tisdag, tills dess blir det vila och nätterna får hon tillbringa inne...

Presentation


Här skriver jag om vad min vardag erbjuder mig och de mina, när mitt liv ger mig tiden och lusten till det. Hästar, lchf baserad kost & hälsa, träning och även en del recept är det som bland annat kommer att toppa rubrikerna, hoppas ni kommer g

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards