Alla inlägg under november 2013

Av Sara Jonasson - 22 november 2013 14:46

 

Här ser ni en outfit som jag slängde ihop igår, jag funderar på att köpa allt utom skorna och kavajen eftersom jag redan har liknande, men det beror på hur mycket pengar jag får ut den här månaden..Skulle passa fint när mitt hår är nyfärgat svart igen! Hur som helst så äre ju iaf Snyyyyy-ygt! ;)

Av Sara Jonasson - 22 november 2013 13:30

Jaa, den här bloggen har vart som bortglömd tyvärr..Men nu har jag fått upp bloggsuget lite så kommer väl försöka slänga in något inlägg lite titt som tätt här igen. En uppdatering skulle verkligen behövas här, så här kommer den:


Jag är för nuvarande singel, Peter och jag gick skilda vägar och jag hittade senare en ny kille som tyvärr också visade sig vara fel kille för mig. Meen, jag hänger inte läpp för det, livet går som så vanligt vidare och jag kan istället njuta av att jag har hittat tillbaka till mig själv och mår bra igen.


Jag har även provat på livet som arbetslös och arbetssökande i lite över ett år och det är ingen jag vill gå tillbaka till. Efter att jag bröt foten och hamnde efter i skolan så avbröt jag mina studier, vilket jag ändå inte ångrar. För på den här tiden vart det så uppenbart vad jag ville hålla på med. Jag spenderade min största vakna tid i stallet och det var då jag förstog att det är vad jag ska hålla på med i mitt liv, mocka skit och dona på med hästar - hästskötare! Så, jag har valt att börja på fordonsprogrammet igen och göra klart 3 år där innan jag söker vidare till någon annan utbildning. Jag tror det den här gången kommer att gå vägen, med drömmen i sikte! även


Jag har även ändrat lite av min livsstil, jag har börjat träna och äta hälsosamt, vilket har resulterat i viktnedgång, inget stort, men det känns iaf kul! Jag och mamma följs åt ut på promenader och gym, och vi båda äter relativt hälsosam mat vilket blir väldigt lättsamt nu när hon bor hemma igen.Det jag väljer bort är såklart kolhydraterna: Pasta, ris, bröd, potatis. Och sockret: chips, läsk, saft, godis, bakelser och efterrätter. Jag går inte efter någon strikt diet, utan jag äter mest bara med huvudet. Jag äter mycket av all frukt och grönt, kött och ägg i alla dess former. Dricker dessutom mycket te och vatten, aldrig mjölk, bara i teet. äter inte sent in på kvällen och tänker på hur jag äter gentemot hur jag tränar. Det funkar för mig! Jag känner mig mycket friskare i allmänhet, pigg, fräsch, glad, aktiv och snyggare = Lyckligare!


Jag skrev också förut om min gamla medryttarhäst Alex som fick flytta hem igen, han fick sorligt nog somna in i vintras..Jag är jätte ledsen för det, men så blev det tyvärr och så är det. Jag kvarstog aldrig som medryttare på honom, då jag kände att det vart helt annat när det vart nya ägare och han bodde en bit ifrån. Men jag saknade honom varje dag ändå och jag vet att vi nån gång kommer att ses igen, det känns som att han väntar på mig, på ett ställe där bara känslor kan styra, där vi får vara vi..


Och så en gladare nyhet, jag har träffat en helt ny underbar medryttarhäst, Linn Fame. Världens, enligt mig, mysigaste och finaste häst. Vi har hållt ihop sedan januari och vi har även gjort en distansritt tillsammans där vi vart godkända. Vi kommer förhoppningsvis fortsätta på distansbanorna framöver bara ekonomin till det finns. Mer om mig och Linn finns att läsa här: www.ridtravarryttare.blogg.se Dock är jag inte så aktiv där längre, men det finns många äldre inlägg att läsa som ger en större inblick om oss om man är nyfiken.


Rider även Irjas lilla arabungsto Procasja till och från, så ofta jag hinner med.


Det var väl det mesta jag kunde inleda den nygamla bloggen med, jag hoppas att ni som läser kommer tycka min blogg är trevlig och rolig att läsa. Ha en fortsatt suuuuuuuperbra och kylig fredag alles! 

Presentation


Här skriver jag om vad min vardag erbjuder mig och de mina, när mitt liv ger mig tiden och lusten till det. Hästar, lchf baserad kost & hälsa, träning och även en del recept är det som bland annat kommer att toppa rubrikerna, hoppas ni kommer g

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards