Direktlänk till inlägg 23 november 2013

Min dag + recept på lchf-pannacotta

Av Sara Jonasson - 23 november 2013 20:04

Dagen startade runt 9 imorse, frukosten bestog av ett ägg och som så vanligt en smoothie.

Sen tog jag och mamma en rask promead på 4,5 km.

Väl hemma igen så slängde jag ihop en lchf-pannacotta, (receptet finner du längre ner i samma inlägg) slängde mig själv i duschen samt slängde i mig en sämre lunch: en banan, en avocado med aioli + en mandarin. Sen åkte jag, mamma och Andreas till mormor och Henry för att fira mormors födelsedag i efterskott. Pannacottan följde såklart med och den fösvann även relativt fort. Hemma igen så började jag röja undan lite på mitt sovrum, såg knappt golvet där ett tag för alla kläder..Så nu tvättas det där nere i tvättstugan och jag ligger här på mammas säng och smälter middagen som bestog av köttfärsbiffar, sallad och tsatsiki, mums! Fick förresten ett paket idag..Törs jag erkänna att jag gått med i hästbokklubben pennygirl!? Okej jag berättar, det var faktiskt så att man skulle få en fin liten ryktlåda med borstar som välkomstpaket för bara 59:- så jag kunde bara inte låta bli! Ryktlådan är nu här, räkningen är på måndag betald och Linns päls kommer att bli glad. Pennygirl kommer få klara sig utan mig i framtiden eftersom jag inte är speciellt intresserad av att betala 200:- i månaden för massa hästklistermärken och dyligt. Men nog var det kul att få öppna det där paketet och känna sig som en 9 åring igen..Tack pennygirl, för den här korta nostalgiresan, kanske syns vi igen!


Jag lovade att ge er receptet på den supersmarriga lchf-pannacottan som nu kommer här:


Lchf-choklad pannacotta


3 dl grädde

1 vaniljstång

200g mörk choklad

2 gelatinblad


How to do it!

Lägg gelatinbladen i kallt vatten i 5 min, koka under tiden upp grädden med den urgröpta vaniljen samt vaniljstången. Slå sedan chokladpaketet i diskbänken så chokladen delar upp sig i ojämna mindre bitar. Ta sedan upp vaniljstången och kasta skiten. Vispa sedan ner den misshandlade chokladen i gräddblandningen och rör tills den smält klart. Ställ sen tillbaka kastrullen på den varma plattan och tillsätt gelatinet som du nyss klämt ut vätskan ur. Rör tills den lösts upp. Häll sedan upp pannacottan i portionsglas eller små portionsskålar och ställ i kylen i minst 2 tim. Servera med en liten eller stor klick lättvispad grädde och hallon uppepå. Om pannacottan smakar förjävligt har du förmodligen misslyckats och om du hittar klumpar i pannacottan så vet de fan vad du har gjort för fel..Receptet räcker till ca 4-5 skallar.


Tänk på att! Bara för att denna pannacotta är så kallad "lchf" betyder det inte att man kan vräka i sig den utan att behöva träna. Det här är bara ett bättre alternativ istället för en prinsesstårta eller en vanlig sockerbombspannacotta!


Ha en fortsatt trevlig lördagkväll alles och må så gott!






 















 

 

 

 

 

 

 

 

Bild: www.56kg.se          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Jonasson - 26 augusti 2014 14:48


Nu har jag funderat färdigt och så här blir det, ingen mer distanstävling för i år. Tanken är nu att lägga pengarna på MIG SJÄLV och inget annat. Jag känner att det är dags att börja träna mig själv igen, och för att kunna nå den optimala träningen...

Av Sara Jonasson - 11 augusti 2014 19:13


Från att ha haft flera tusen saker att göra, som krävt fler veckors förberedelser och iver till att få det genomfört, till att på bara en dag inte ha någonting att se fram emot..Jaha, nu har jag ju den där flera års efterlängtade rosetten som jag bar...

Av Sara Jonasson - 11 augusti 2014 09:54

Linn har varit fräsch sen sist och svarat bra på träningen så vi chansade och drog iväg på Vasaritten i lördags där vi startade våran första tävlingsklass på 5 mil. Det gjorde vi tydligen helt rätt i med tanke på att vi kom 2:a!! (ganska bra gjort ...

Av Sara Jonasson - 6 juli 2014 11:10

Tog ut och longerade Linn imorse innan hon fick gå ut i hagen, och idag var hon hur fräsch som helst. Hon till och med galopperade och gjorde bocksprång i vänster varv nu. Gjorde böjsprov också och där visade hon inte heller någonting. Så jag har bes...

Av Sara Jonasson - 2 juli 2014 11:28

Sitter i sängen och äter sommarlovsfrukost - jorgubbar, körsbär och banan. Och till det en kopp grönt te med kokosfett i. Pratade med vet i morse som ville komma ut och titta nästa tisdag, tills dess blir det vila och nätterna får hon tillbringa inne...

Presentation


Här skriver jag om vad min vardag erbjuder mig och de mina, när mitt liv ger mig tiden och lusten till det. Hästar, lchf baserad kost & hälsa, träning och även en del recept är det som bland annat kommer att toppa rubrikerna, hoppas ni kommer g

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards