Alla inlägg den 26 augusti 2014

Av Sara Jonasson - 26 augusti 2014 14:48

Nu har jag funderat färdigt och så här blir det, ingen mer distanstävling för i år.

Tanken är nu att lägga pengarna på MIG SJÄLV och inget annat. Jag känner att det är dags att börja träna mig själv igen, och för att kunna nå den optimala träningen som jag vill med min kropp behöver jag lägga mina tankar och pengar på just det och inget mer. (mer än skolan och hästen i allmänt dvs) En distanstävling tar ändå ganska mycket tid och pengar, pengar som jag än inte har. Hade jag åkt iväg nu i september skulle det kostat 4000-5000:- och jag vill inte leva på minimum hela hösten.. Dessutom förtjänar Linn (och jag) att få njuta av den här andra platsen vi knep ett tag till innan vi ger oss ut på nya uppdrag. Det är ju ändå roligare att få komma ut när man längtat ihäl sig i några månaders tid kan jag känna. Nästa gång vi ger oss iväg, dvs nästa sommar, så ska jag se till att ha en rejäl tävlingskassa, och så ska jag besitta styrka och kondition som en jävla gråsugga (likaså Linn), så vi bara kan damma banorna efter oss!     


Tillbaka till min egna träning nu, min målvikt är sedan länge nådd men jag har förstått att det inte ligger i vikten, utan i dagsformen. Jag vill känna mig pigg, stark, uthållig och fräsch! Strong is the new skinny liksom, och jag är mer än redo. Självklart är tanken att jag ska få bort massor av överflödigt fett och tajta till ställen som slappat till sig också, men det är inget som går att räkna i kilon även fast jag i nuläget är besatt i vågen. Det ska gå det här!

Så istället för att åka på tävling eller köpa ny hästutrustning så ska här beställas proteinpulver, aminosyror och nya klädesplagg!


Sen är det så här att jag kommer inte att orka sitta och blogga så ofta. Men ni får hemskt gärna följa mig på instagram: Jonasson.Sara, där jag ofta uppdaterar om häst och hälsa :)


 

Älskar allt med den texten, so true!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här skriver jag om vad min vardag erbjuder mig och de mina, när mitt liv ger mig tiden och lusten till det. Hästar, lchf baserad kost & hälsa, träning och även en del recept är det som bland annat kommer att toppa rubrikerna, hoppas ni kommer g

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards